Waar gaat je plas heen in de trein?

een week geleden
KarinH
een week geleden
Op het spoor, zeggen ze
Amadea
een week geleden
Dat zeggen ze niet alleen, maar dat ís ook zo. Heb je nooit gekeken bij het doorspoelen? Dan kun je gewoon de rails eronder zien...
KarinH
een week geleden
Gadverdamme, serieus? Maar loopt die buis niet gebogen dan?
ronron1212
een week geleden
Hoezo gebogen wat maakt dat dan uit?
KarinH
een week geleden
Als het gebogen is, dan zie je de rails toch ook niet?
Ritsuka
een week geleden
Ik mag hopen in de wc, of laat je het lopen terwijl je zit?
Pieterke
een week geleden
Niet alleen je urine komt op het spoor terecht maar ook je ontlasting. Dat is ook de reden waarom je verzocht wordt niet naar de wc te gaan als de trein bij een station stilstaat.
Tegenwoordig worden er steeds meer vacuumtoiletten geïnstalleerd in treinen. In vliegtuigen zijn die er al langer.

Antwoorden (1)

Vroeger kwam al het ongezuiverde water op het spoor terecht.
Dan kon je inderdaad de rails zien als je naar beneden keek.
Maar dat is inderdaad niet hygiënisch.
Op sommige trajecten zag je zelfs de hoopjes toiletpapier liggen.

Op enig moment zijn ze gaan werken met toiletten met chemicaliën.
Dat was ook geen succes omdat dat behoorlijk kon stinken.

Nieuwe treinen zijn nu voorzien met een toilet met opvangbak.
Deze worden geleegd op speciale punten.
Op de foto kun je dat ook zien.
Treinen die omgebouwd worden met toilet (heel veel sprinters zijn destijds geleverd zonder), krijgen ook zo’n toilet.
En er zijn ook oudere treinen die omgebouwd zijn.
De kans om een trein te zien met open afvoer, is dus steeds kleiner.

Mocht je nog een toilet tegengekomen met open afvoer, dan kun je dus inderdaad op het spoor kijken.
een week geleden